30 Temmuz 2017 Pazar

Gülce (Taşlama)

Ne derdim var ne de tasam
Yalın ve duruyum
Bakan bana özenir
Beni gören dilsiz bile dile gelir
Çok da övme kendini
Bırak başkaları övsün
Ben kırmızı bir gülüm
Aşıkların elinde tazelenir ömrüm
Pembe giyerim Pembe, Pembe yakışır gence
Biriniz çok açık tenlisiniz
Sır bile tutamaz pek şeffaftır içiniz
Diğeriniz koyu tenlidir, bakanın yüreğini karartır
Kırmızı bir gülüm, yapraklarım kat kat
Bazen katlanır, kıvrılırım içime
Kelebekler pek sever beni
Dallarımda kanat çırparlar  rahat rahat
Yere bakarım nice yürekler yakarım
Alçaklarda süzülürüm, havalanmam öyle sık sık
Gönlüm hep güzeli arar
Çimenlere baktıkça yüreğim huzurla dolar
Hiç durmadan açarım
Etrafa mis kokular saçarım
Salkım salkımdır tomurcuklarım
Asma güldür benim adım
Ağır ve nazendeyim
Yavaş yavaş açarım
Bahar geldiğinde Pembe rengimle ışık saçarım
Biraz nazlıyım ama en güzeli de benim kanımca
En küçüğünüz benim adım gonca
Size göre tecrübesizim ama
Yine de söyleyeyim içimden geçenleri
Boşuna tartışıyorsunuz sevgili güller
En güzeli gören gözlerde saklı
Söyledikleriniz de ise hepiniz haklı
Güzellik görecelidir
Ne renkte, ne de görünüşte
Sorun yok ki işe yaradığımız müddetçe
Kimimiz bir sevgilinin heyecanını besler
Kimimiz hastanedeki bir vazoda umutla bekler
Sofraları süsleriz lezzetli reçellerimizle
Yaşama sevinci artar karamsarlar bizleri görünce
Hepimiz dünyaya gelmişiz
Elbet bir gün solacağız
Yaşadığımız sürece birbirimizi kollayacağız
Aramızda en güzelini bulmak çok zor
Herkes kendine göre güzel
Hem güzellik sözde değil özdedir
Şu bahçede hepimiz beyaz olsaydık
Sarı, Pembe ya da başka renk
Söyleyin Yaratan aşkına
Bu kadar çabuk fark edilir miydik?
Mevlam hepimizi başka yaratmış
Özümüzü sevgi ile donatmış
En güzelini biz saysak da doğada
Dikenimiz var sakın ola unutma
Kibirlenmekle elimize hiçbir şey geçmez
Demem o dur ki isterseniz uzlaşalım bu konuda
Güzeli dışarıda aramak yerine gelin içimizde bulalım
Dostluğumuza beraberce dem vuralım
Sevindirelim bahçemizin sahibini
Dalımızda şen şakrak ötsün kuşlar
Kelebekler dolansın aramızda
Arılar özümüzü bulsun
Hikayemizde güzelliği görünüşte arayanlara ders olsun...




4 yorum:

Esra Takım dedi ki...

kendini öven insanları sevmem bende, o anlatırken içimden bırak da başkaları seni övsün diye düşünürüm, güzel güller eşliğinde güzel bir post olmuş :)
yazlıkta olduğumdan blogumu ihmal etmiştim bir ay kadar, ziyaretiniz için teşekkür ederim :)

Mukaddes'in Kaleminden dedi ki...

Hoş geldiniz. Arada bir seslenin yine de:)

Herkesin ölümlü olduğu dünyada kendini her şeyin üstünde görmek, açıkçası bana biraz da dünyadan habersiz yaşadığımızı gösterir.

Güzel görüşleriniz için teşekkür ederim. Sevgi ve dostça selamlarımla...

Halil GÖNÜL dedi ki...

ohhhh canıma değsin, ders olsun cümle aleme!
Yüreğinize sağlık. :)

Mukaddes'in Kaleminden dedi ki...

Gülce yerinde laf etmişler değil mi?
Teşekkür ederim, Halil Bey. Selamlar...