27 Temmuz 2017 Perşembe

Kırık Aynalardan Süzülen Sanat Işığı


Kırık aynaların üzerimde bıraktığı etkiyi geçen yıllara rağmen unutamam. Kalın buzlu camlarla toprağı eşelemek, baharda çıkan sarı çiğdemlerin köklerine doğru uzanmak, güneşe baktığımda gördüklerimi ha bire bir şeylere benzetmenin büyüsü çocukluk yıllarımdan kalmadır.

Gökyüzüne elimdeki küçük parçacıkla yaklaştığımda, kendimden öyle geçerdim ki yanımdaki arkadaşım elimdeki camı kapmak için heyecandan çıldırırdı adeta. Sıra ona gelip, gökyüzüne baktığında hayal kırıklığına uğramış ses tonuyla yüzünü buruşturur, bir daha almamak üzere cam parçasını avuçlarıma bırakırdı.

-Ben de bir şey gördün sandım.

Büyüyünce anladım ki aynı yerlere bakanlar, aynı şeyleri görmüyorlar. Yaşları aynı olsa bile. Hele bir de çocuksu masumiyetten uzaklaşınca insan sadece görmek istediklerini görebiliyor. Fotoğrafçı Bing Wright ise gökyüzüne baktığında hala çok şey görebilenlerden. Bing Wright, 1958'de Seattle'da doğmuş, New York'ta yaşıyor ve çalışmalarına da orada devam ediyor. Fotoğrafçının eserleri dünyanın çoğu yerlerinde sergilenip, beğeniliyor.

Sanatçı, parçalanmış aynalar üzerinde gün batımı manzaralarını gördüğünde eminim ki yüzyılın keşfini yapmış kadar mutlu olmuştur. Zira, güneşin harika pırıltıları ile renkli camların yansımalarını birleştirince muhteşem kareler ortaya çıkarmış.

Sanat, kelimelerin sustuğu yerde yaratıcılığını konuşturmak ise son söz, gördüklerini yüreğiyle bütünleştiren sanatçıların olmalı elbette...


 Bing Wright fotoğraflarıyla, 
 Kırık Ayna / Akşam Gökyüzü





























"Sanat,  gençIiğe terbiye, yaşIıIığa avuntu, yoksuIIara zenginIik ve zenginIere de süs verir."

(Friedrich SchiIIer)


*Fotoğraflar, google'dan

6 yorum:

Kağıt Salıncak dedi ki...

Çok yaratıcı, harika fotoğraflar.. Kırık bir camın arkasından dünyaya bakmadım sanırım :))

Mukaddes'in Kaleminden dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar bence de. Kırık bir cam bulduğumda hala bakarım ama eskiden gördüklerimi göremiyorum artık. Sevgiler.:)

Kaystros Tyrha dedi ki...

Yaratıcılık öyle bir şey ki kırık camdan, belki bir teneke gazoz kutusundan harika eserler ortaya çıkarabiliyor. Fotoğrafları çok başarılı buldum.

Mukaddes'in Kaleminden dedi ki...

Evet, haklısınız. Sanatçı olmak da biraz şartları zorlamak herhalde. Gün batımı ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi diye düşünüyorum.

bücürükveben dedi ki...

Kırık camlarla böyle güzellikler ilk kez gördüm. Çok teşekkürler. :)

Mukaddes'in Kaleminden dedi ki...

Sevgili bücürükveben,

Görüşleriniz için teşekkür ederim. Kırık camla bile muhteşem şeyler yapılabiliyormuş, sanatın olağanüstü yanı.:)